Яким має бути найкращий роботодавець на думку студентів?

Яким має бути найкращий роботодавець на думку студентів?
КИЇВ, 20 БЕРЕЗНЯ 2017 РОКУ. Питання управління брендом роботодавця все частіше постає на порядку денному провідних компаній в Україні. Так, відповідно до «Загальногалузевого огляду заробітних плат і компенсацій – 2016», що проводить компанія EY, 35% компаній вважають це завдання одним зі своїх HR пріоритетів на 2017 рік (порівняно з 30% у 2015 році). Як змінилися вподобання студентів при виборі роботодавця за минулий рік, і що потрібно робити компаніям, аби залучати найкращих кандидатів? Ці та інші актуальні питання компанія EY проаналізувала у щорічному дослідженні «Найкращий роботодавець», в якому взяли участь близько 1500 студентів з різних регіонів України.

Компанія EY висловлює особливу подяку партнеру дослідження Міжнародному кадровому порталу HeadHunter Україна за допомогу в проведенні онлайн-опитування, а також провідним українським вищим навчальним закладам за співпрацю та поширення анкет серед студентів.

Що приваблює студентів

Результати дослідження за останні три роки свідчать про те, що студенти стають більш вимогливими до роботодавців – з року в рік середня кількість факторів, що впливають на їхній вибір, зростає. Як і минулого року, ключовими факторами привабливості роботодавців у 2016 році є кар’єрні перспективи, а також можливості особистісного та професійного зростання. Разом з тим, більш важливим для студентів став імідж компанії на ринку, а значимість розміру заробітної плати знизилась. Така тенденція не випадкова, адже для представників покоління Y бренд та репутація роботодавця відіграють критично важливу роль. Серед інших критеріїв вибору студенти також виділяють можливість здобуття міжнародного досвіду, особливо кандидати з високим рівнем володіння англійською мовою.
Найпривабливіші галузі та роботодавці

Як і минулого року, найбільш привабливою для студентів залишається ІТ-галузь. Студенти найчастіше називали компанії цієї сфери серед бажаних місць працевлаштування (всього було вказано понад 500 роботодавців, з них близько 70 – з ІТ). Більш того, ІТ-компанії продовжують витісняти традиційних лідерів списку найкращих роботодавців – міжнародні FMCG компанії, що також є популярними серед студентів. Крім цього, привабливою для молодих кандидатів залишається сфера професійних послуг (аудит і консалтинг). Позитивну динаміку також продемонструвала медіа-галузь, що стала однією з п’яти найбільш цікавих для студентів. Серед найменш привабливих галузей – агрохімічна, страхування та нафтогазова.

Найбільш привабливими роботодавцями для студентів у 2016 році стали (в алфавітному порядку): «1+1 медіа», «Гугл», «ЕПАМ», «Майкрософт», «Нестле», «СофтСерв» та аудиторсько-консалтингові компанії «Великої четвірки».

Джерела інформації про роботодавців

Найбільш популярним джерелом інформації про роботодавців є інтернет. Серед онлайн-ресурсів молоді кандидати найчастіше користуються соціальними мережами (насамперед, ВКонтакті та Facebook) та сайтами з працевлаштування – їх зазначили 75% респондентів. Крім цього, кожен другий учасник дослідження шукає інформацію на корпоративних сайтах компаній. Варто також зазначити актуальність засобів масової інформації, зокрема, завдяки тому, що значна частина студентів отримує інформацію з онлайн-медіа. Цікаво, що популярність даного джерела серед респондентів молодших курсів є вищою, ніж серед випускників. Студенти, особливо без досвіду роботи, активно відвідують різноманітні заходи (ярмарки вакансій, виставки та презентації, зустрічі з представниками компаній у ВНЗ тощо), а також отримують інформацію від знайомих та родичів. В той же час, незалежні студентські організації залишаються найменш актуальним джерелом інформації про роботодавців для молодих кандидатів.

Складнощі в пошуку роботи

Як і минулого року, найбільшим викликом для студентів залишається недостатній досвід роботи – його вказали 74% респондентів. Саме тому готовність компаній брати на роботу студентів є важливим фактором вибору роботодавця для молодих кандидатів (близько 40% учасників опитування зазначили цей критерій серед найважливіших). Серед інших суттєвих перешкод при пошуку роботи – недостатній рівень знань або навичок, а також висока конкуренція на ринку праці – їх вказав кожен третій респондент. В той же час, обмежена кількість вакансій за фахом та незадовільні умови працевлаштування значно рідше згадувалися учасниками опитування у 2016 році.

Мобільність студентів

Традиційно, студенти є більш мобільними, ніж кандидати з досвідом роботи. Як і в минулому році, більше половини опитаних респондентів зазначили, що готові до переїзду з метою працевлаштування (78% – в межах України, 94% – за кордон, що на 8% і 14% більше порівняно з 2015 роком). Найпопулярнішими напрямками трудової міграції в Україні залишаються Київ і Львів – їх зазначили 68% і 52% учасників дослідження відповідно (порівняно з 70% і 55% у 2015 році). Частка студентів, які готові переїхати в Одесу, Харків і Дніпро також дещо скоротилася. Найбільш згадуваними країнами для релокації залишаються США (25%), Німеччина (21%), Польща (18%) та Канада (13%), що також є популярними напрямками серед студентів, які бажають навчатися за кордоном.

Про дослідження

Дослідження «Найкращий роботодавець» проводиться компанією EY в Україні з 2005 року. Метою дослідження є аналіз привабливості роботодавців на ринку праці, визначення вподобань кандидатів при виборі місця роботи та надання рекомендацій з питань управління брендом роботодавця. Під час опитування респонденти можуть самостійно назвати до трьох роботодавців у порядку їх привабливості, а також обрати цікаві їм компанії із запропонованих галузевих списків, що складаються на основі незалежних згадувань учасників минулорічних досліджень. Крім того, кандидати вказують фактори привабливості та джерела інформації про роботодавців, а також відповідають на інші запитання, що допомагають визначити загальні тенденції на ринку праці.

Практика People Advisory Services компанії EY в Україні надає консультаційні послуги з питань управління персоналом, зокрема, проводить дослідження зовнішнього іміджу роботодавців, а також внутрішні дослідження думок співробітників (рівень залученості, корпоративна культура, цінності, мотиваційні фактори тощо).


Для пошуку виробників і дистриб'юторів, експортерів і імпортерів товарів і послуг в Україні і за кордоном - скористайтеся базою даних компаній "КОМПАСС Україна": Безкоштовна версія www.demo.kompass.ua

Останні новини компаній по темі