ХХ Ювілейний Всеукраїнський День Логіста: роботи, автоматизація і майбутнє рітейлу, яке вже настало

ХХ Ювілейний Всеукраїнський День Логіста: роботи, автоматизація і майбутнє рітейлу, яке вже настало
Кінець осені-2018 ознаменувався проведенням ХХ Всеукраїнського Дня Логіста.

Учасниками заходу стали понад 150 топ-менеджерів логістики компаній виробників, рітейлерів, дистриб'юторів, а також представників суміжних галузей українського бізнесу.

Засновник конференції В2В медіа-група TradeMasterGroup дякує спікерам і партнерам за співпрацю і підтримку:
Логістичного партнера - Neolit Logistics
Партнера ІнтерКаргоТрак - виробника фургонів
Надійного постачальника акумуляторів батарей - ACCUM group of companies
Трансформаційного партнера - YouCoach
Постачальника СУЧАСНИХ вантажівок - АВТЕК
Партнера кава-брейків - TREVI

ІНФОРМАЦІЙНІ ПАРТНЕРИ:

Журнали: «Упаковка», «Food.ua», «Маркетинг і реклама», «Логістика: проблеми та рішення», «Промисловість у фокусі», «Судноплавство», «Напої. Технології та інновації », «Транспорт», «М'ясний бізнес », « Хлібний і кондитерський бізнес »,« Будівельний журнал ».
Газета: «Аграрник», «Агробізнес сьогодні».
Бюлетень «Перевізник».

Інформаційні Портали «NEWS.KOMPASS.UA», «Бізреліз», «Клуб Експортерів України», «Logistics-GR», «Харчовик», «Простобіз», «Worldexpo», «Інформаційні технології для менеджменту», «Hubs». Агропромисловий портал «Украпк».
8 Телеканал.

Як скоро українських робітників замінять роботи? Про майбутнє, яке вже настало, в своїй доповіді "Lean 4.0: Чому без принципів Lean ми не зможемо увійти в еру Industry 4.0 і штучного інтелекту" розповів Максим Жадан, lean експерт-практик.

Ми живемо в еру Індустрії 4.0, тобто Четвертої промислової революції (після парової машини, електрики і комп'ютерів). Індустрія 4.0 - це кіберфізичні системи, тобто виробництво без людей. Втім, додає Максим Жадан, "без людей" не означає, що незабаром мільйони втратять роботу. Навпаки: щоб контролювати машини, знадобиться багато кваліфікованих кадрів. Окреме питання - де їх взяти в Україні.

Скільки років потрібно тим або іншим технологіям для 100 мільйонів клієнтів? Телефону - 75 років. Інтернету - 7 років. Фейсбук - 4 роки. Інстаграму - 2 роки. І тільки 1 місяць - з додатком Покемон-Гоу. Індустрія 4.0 прискорила виробничі темпи, скоротивши при цьому людський персонал. Скільки потрібно було людей, щоб всі ми користувалися телефонами? А для додатка "Покемон-Гоу" досить 10 програмістів, 2 дизайнерів і директора. Програмісти, які написали "Покемон-Гоу", цілком могли бути українськими розробниками.

Історія з попереднього абзацу - відповідь на питання "кому робити Четверту промислову революцію". Програмістам. У прогресивних компаніях, айтішники - вже давно не ті, кому доручають перевстановити Windows, або замінити картридж в принтері. Бізнес, який йде в ногу з часом, переводить програмістів в команди по автоматизації, де саме вони прописують алгоритми для машин нового покоління.

Про тотальну роботизації, яка чекає нас уже через кілька десятиліть, розповів і Олександр Попов, директор офісу проектів логістики Fozzy Group, в доповіді "Технологічні інновації як ДНК Логістики".

Світові консалтингові компанії прогнозують: співвідношення робочих годин між людьми і машинами становить сьогодні 71% проти 29%. Вже через сім років, в 2025 році, ці показники будуть 48% проти 52%. Уже в 2030 році безробітних з цієї причини може бути від 400 до 800 мільйонів чоловік. Тому, вважає Олександр Попов, для української логістики особливо важливо освоїти нові технології нарівні з рештою світу, щоб плавно ввести інновації в свою економіку.

Автоматизоване майбутнє вже настало - про це в доповіді "Автоматизовані магазини - майбутнє рітейлу та логістики" розповів Сергій Євтушенко, власник мережі "Червоний Маркет". У цьому році "Червоний маркет" відкрив в Києві свій перший магазин нового покоління.

"Ми відкрили магазин, куди ви приходите, а замість візка вам дають сканер - або ви використовуєте власний мобільний телефон. Ви просто скануєте штрих код, він падає в вашу віртуальну корзину, і біля каси ви отримуєте весь обраний товар відразу ", - розповів Сергій Євтушенко. Новий формат магазину дуже схожий на сервіс Amazon Go: в дату запуску "Червоний Маркет" відстав від нього всього на тиждень.

Однією з інновацій мережі магазинів також є автоматизація складів. Переживши ефективний перехід на WMS систему, на сьогоднішній день фахівці компанії вже пропонують автоматизацію, як окрему послугу своїм колегам.
"За автоматизацією майбутнє України, - зазначив Сергій Євтушенко. - Всі ми хочемо жити в цивілізованій країні. Але на жаль, ми втрачаємо людей, які їдуть працювати на Захід. Тому я чітко вірю, що автоматизація дуже перспективна".

Наявність кваліфікованих кадрів - ключова умова розвитку логістичних компаній, вважає аналітик компанії Pro-Consulting Іван Шпак. У своїй доповіді "Аналіз ринку логістичних послуг. Тренди і перспективи галузі "він позначив проблемні точки української логістики.

35% українських підприємств вважають, що їх розвиток головним чином залежить від наявності кваліфікованих кадрів. Але таких кадрів не вистачає. Так, за даними служби зайнятості, дефіцит водіїв-експедиторів на сьогоднішній день налічує 20 тисяч осіб. Вже через рік ця цифра може збільшитися ще на кілька тисяч.

Чому так? Причина проста. Середня зарплата водія в Україні - близько 12 тисяч гривень. Тоді як в сусідній Польщі він може заробляти до 1300 євро. Якщо українські логістичні компанії хочуть розвиватися швидше, їм варто задуматися насамперед над вирішенням цієї проблеми.

Рішення проблеми поганих продажів в магазинах запропонував у своїй доповіді "Автозамовлення, як інструмент логістики для запобігання порожніх полиць" керівник відділу підтримки та розвитку SAP ERP Фармацевтичної Фірми "Дарниця" Валерій Якушко.

Автозамовлення - підтримка буфера запасу від точки замовлення до точки замовлення відповідно до динаміки продажів, - часто стає першим інструментом, який впроваджують рітейлери. Причина - в його ефективності: мінімум витрат і максимум вигоди. Якщо, звичайно, в ваших даних немає помилок.

"Коли ми запустили систему Автозамовлення, перше, що ми побачили - ми можемо довіряти тільки лінії з продажу, - зазначає Валерій Якушко. - Тому що це інформація з кас, достовірні дані, і ця крива правдоподібна. При цьому ми зіткнулися з некоректними залишками на магазинах. Вони відразу впливають на коректність замовлення. Автозамовлення бачить залишки, і не бачить потреби в дозамовлення товару ".

Перше, що варто проаналізувати при впровадженні Автозамовлення - це динаміка продажів і коректність залишків на магазині, вважає Валерій Якушко. Що робити якщо залишки некоректні? Дозволити магазину провести технічну інвентаризацію. Також варто перевірити: чи відповідає дата поставок за документами - фактичну дату. Розбіжності, викликані бюрократичними зволіканнями, можуть спричинити виникнення порожній полки навіть в тому випадку, якщо Автозамовлення працює ідеально.

Валентина Мальчевска, директор департаменту транспортної політики Асоціації Міжнародних Автомобільних перевізників України, розповіла про те, як правильно здійснювати міжнародні автомобільні перевезення. У доповіді "Оптимізація процесу отримання і обліку разових дозволів на здійснення міжнародних вантажних автомобільних перевезень", зокрема, Валентина Мальчевска перерахувала країни, які збільшили квоти дозволів для українських перевізників: Німеччина, Польща, Франція, Чехія та інші.

Щоб уникнути простою товару на кордоні, з подальшими негативними наслідками для бізнесу, необхідно враховувати особливості дозвільної системи. Так, наприклад, з першого січня наступного року до Великобританії зможуть в'їжджати без дозволу автомобілі екологічних стандартів Євро-5 і Євро-6. А Франція ввела систему багаторазових дозволів ще з березня цього року.

Володимир Лисоконь, виконавчий директор ГК "Neolit Logistics", в своїй доповіді "Крадіжки вантажу і шахрайство при перевезеннях автомобільним і ж / д транспортом", розповів про те, як не стати жертвою злочинних схем при перевезеннях вантажів. Перша схема - підроблені документи. У своїй презентації Володимир Лисоконь наочно демонструє: ось паспорт, права і техпаспорт автомобіля перевізника. На перший погляд все нормально: документи начебто справжні, водій - осудний. Вантаж завантажується, машина їде, і - більше не повертається. Уже при перевірці документів у поліції виявляється: паспорт - підроблений, а на техпаспорт зареєстрований не вантажівка МАН, а звичайна "таврія". Як бути в таких випадках? Зайти в Open Data Bot в додатку Telegram: всього за хвилину там можна звірити дані перевізника на предмет автентичності.

Друга схема - перехоплення вантажу. Водієві дзвонять нібито зі складу: вибачте, ми перевантажені, доведеться почекати. Найчастіше телефонують в п'ятницю, а чекати пропонують до понеділка. Водій закономірно засмучений. І тут шахраї знаходять "рішення" його проблеми: завдяки щасливому збігу обставин його вантаж можна залишити на складі в сусідньому місті. Наївний водій їде туди, відвантажує вантаж, і - пастка закривається. Спосіб уникнути такого шахрайства - спілкуватися з водієм на постійній основі, нагадуючи, що про будь-які зміни маршруту він зобов'язаний повідомляти всім учасникам угоди: диспетчеру, власнику вантажу і вантажоодержувачу.

Як оптимізувати роботу Автозамовлення під потреби магазину, розповів також Юрій Поенко, директор з логістики ТОВ "Омега" (мережа супермаркетів VARUS), у своїй лекції "Управління запасами в магазинах різного формату".
"Коли ми запускали систему Автозамовлення, найменша площа магазина становила близько тисячі метрів квадратних, в магазинах було місце, всі магазини будувалися окремо, ми перебували в зоні комфорту, - зазначив Юрій Поенко. - Однак у міру відкриття нових магазинів ми зрозуміли, що ситуація виходить з-під контролю ".
Магазини, чия площа становила 200 і менше метрів квадратних, не могли справлятися з масивом вступників товарів. Дефіцит місця і робочих рук впливав як на зовнішній вигляд магазинів, так і на кількість покупок, зроблених там.
Щоб вирішити проблему, було вирішено ввести фізичне обмеження. Так, наприклад, якщо в магазині з "чистим складом" (відсутністю складського приміщення) на полицю містилося лише шість пляшок елітного алкоголю, максимальна цифра замовленого товару повинна була не перевищувати шість одиниць, а мінімальна - одну одиницю, яка за будь-яких обставин повинна була перебувати на полиці. Уточнення даних Автозамовлення для невеликих магазинів допомогло налагодити роботу мережі.

Про останні тенденції в організації авто-перевезень розповів Сергій Волоський, комерційний директор компанії "ІнтерКаргоТрак", в своїй доповіді "Індивідуальний підхід в технологіях виробництва фургонів, як інструмент створення бренду виробника і джерело додаткової генерації прибутку".

Серед основних ризиків логістики, пов'язаної з фургонами, виділяють наступні:

• недовезення товару в разі поломки шасі автомобіля;
• псування товару через низьку якість фургона (невідповідність температурного режиму).

Щоб не втрачати симпатії покупців і власні гроші, все більше компаній систематично оновлюють свій автопарк - адже часто дешевше купити нову техніку, ніж ремонтувати стару з урахуванням озвучених вище ризиків, які можуть виникнути.

Крім того, автофургон - особа виробника на дорозі. Брендовану рекламу, розміщену на фургоні, може побачити велику кількість потенційних покупців.

Автоматизувати побудову маршруту для оптимізації логістичних процесів вирішили в компанії ТОВ "Небесна Криниця ЛТД". Про те, як це було, розповіла директор з розвитку Євгенія Кривонос в своїй доповіді "Впровадження програмного забезпечення для маршрутизації доставки води. Практичний досвід".

Тенденції європейського ринку доставки води такі: кількість клієнтів не збільшується, і більшість з них хочуть отримувати свої замовлення строго за графіком. При цьому спостерігається прагнення до об'єднання продуктів в водно-кавові компанії. Слідувати за цими тенденціями часто заважає людський фактор.

Євгенія Кривонос зазначає: щоб вирішити проблему відразу в двох аспектах, - чіткої фіксації інформації і якості обслуговування, - було прийнято рішення автоматизувати доставку води. Для цього використовували такі принципи:
• формування маршруту комп'ютером з урахуванням часу доставки і логістичних особливостей (пробки, кількість часу у клієнта);
• маршрутні листи зберігаються в програмі;
• автоматично вважається пробіг авто - точна дата ТО;
• GPS навігація на всіх авто;
• моніторинг проходження по маршруту за часом (запізнення або випередження) і зупинок (гарантія якісної продукції).

Як результат - при мінімальних затратах пального компанія отримала максимальну завантаженість автопарку. Витрати часу за однією адресою опустилися до рекордних 12 хвилин.

Про нюанси спілкування українського бізнесу з митницею розповів Валерій Губарєв, представник компанії "Незалежна митна агенція", в своїй доповіді "Митні ризики в логістичних процесах міжнародної торгівлі. Як правильно використовувати митну логістику у зовнішньоекономічній діяльності ".

Логістика імпорту традиційно пов'язане з великою кількістю проблем для бізнесу. Саме тут стягуються великі мита; саме тут товар часто простоює недозволено довго, запізнюючись до покупців. І найчастіше - зовсім не зі злого умислу митників, а від незнання правил міжнародних перевезень бізнесом, вважає Валерій Губарєв.

Що потрібно зробити, щоб не мати проблем на митниці? Перш за все - бути зареєстрованим в митних органах України. Зробити сьогодні це можна онлайн в будь-якій точці країни. Крім того - важливо повідомити митниці про товар, який ви очікуєте. В іншому випадку митники просто не знатимуть, з ким розмовляти в разі виникнення проблем.
Складання попередньої декларацією з описом товару і його вартості, також сильно скорочує час і нерви, які підприємець може втратити на митниці.

Про те, який клімат склався в складської логістики України, розповів Дмитро Пасенков, керівник департаменту агентських і консультаційних послуг у сфері промислової та логістичної нерухомості, Cushman & Wakefiel, в доповіді "Тенденції та перспективи ринку складської логістики 2018-2019. Вакантність, попит, основні угоди в 2018 році ". Так, серед останніх тенденцій - збільшення орендної ставки, тиск зниженою вакантності. Фактично вибору на ринку немає, вважає Дмитро Пасенков. Ряд проектів в складської логістики відкладені до моменту закінчення українських виборів, оскільки для їх завершення важливо розуміти: як буде розвиватися країна, яка буде політична ситуація, а також - до яким ризикам готуватися.

У фіналі "ХХ Дня Логиста" вручили дипломи постійним учасникам конференції - в таких номінаціях:
Євгеній Нікушин - почесному модератору Всеукраїнського Дня Логіста, за активну участь і внесок в розвиток ринку логістики України.

Fozzy Group - за регулярну участь у Всеукраїнському Дні Логіста найбільшим складом. За внесок в розвиток ринку логістики України.
Денису Сімочкіну - за регулярне і активну участь у Всеукраїнському Дні Логіста. За внесок в розвиток ринку логістики України.
Аліні Ганноцькій - за багаторічну підтримку Всеукраїнського Дня Логіста, і внесок в розвиток ринку логістики України.

Організатор конференції - B2B Медіа-група TradeMasterGroup, вітає всіх учасників Всеукраїнської конференції "ХХ Всеукраїнський День Логіста" з набутими знаннями, корисними знайомствами і новими проектами.
До зустрічі на наших наступних конференціях!

Контакти організаторів:
067- 828-22-59, 067-502-99-00
ok@trademaster.com.ua

__________________


Для пошуку виробників і дистриб'юторів, експортерів і імпортерів товарів і послуг в Україні і за кордоном - скористайтеся базою даних компаній "КОМПАСС Україна": Безкоштовна версія www.demo.kompass.ua

Останні новини компаній по темі