«Лабораторія форматів» НАМ – від ідеї до успішого проекту в ефірі телерадіокомпаній

«Лабораторія форматів» НАМ – від ідеї до успішого проекту в ефірі телерадіокомпаній
Наповнити програмну сітку унікальними форматами – завдання не з легких. Глядач чекає щось оригінальне, цікаве, здатне зачепити за живе. Та попри розважальний компонент програм, який захоплює та розслабляє, цільова аудиторія прагне більшого – інформації та можливостей до змін. Саме тому команда «Лабораторії форматів», яку було створено на базі НАМу, запропонувала регіональним телеканалам і радіохвилям цікаві формати, які зможуть не тільки розважити, а й проявити свою соціальну функцію.

Віталій Федорчук, виконавчий директор «Лабораторії форматів», розповів: «Ідея виникнення подібного проекту виникла у Оксани Панасівської. В Україні не було до створення «Лабораторії» подібних структур, які б займалися розробкою форматів. Як правило, купували закордонні програми і адаптували їх для українського глядача. Завдяки співпраці з «Медійною програмою в Україні» Іnternews нам вдалося реалізувати цю ідею. Із десяти запропонованих форматів донор вибрав п’ять, однак сподобалися усі. Просто деякі були розважальними, а інші – розважально-політичними. Останні виявилися більш актуальними напередодні і після виборів».

Зрештою, обрали чотири телевізійних формати – «Відкритий урок» (ТРК «Вежа», «Новий Чернігів», «Приват ТБ»), «Нишпорки» («Рівне 1»), «Соціальний експеримент» («Рівне 1», ТРК «Відікон», «МИГ»), «Та що ті політики знають?» («Рівне 1», «Новий Чернігів», «МТРК Чернівці»), а також один для радіо – «Обіцянки-цяцянки» («Львівська хвиля», «Західний полюс», МТРК «Чернівці»). На кожен телевізійний формат був свій конкурсний відбір. Команда «Лабораторії форматів» забезпечила підтримку на всіх етапах створення програм: від вступних лекцій про особливості формату, до практики на самих каналах. Уже до кінця вересня усі програми з’являться в ефірах регіональних телеканалів.

Про формати

«Відкритий урок» – це формат, під час якого відомі політики у регіоні відповідають на зовсім не дитячі питання школярів 3-4 класу, а також виконують найрізноманітніші їхні завдання – посортувати сміття, написати диктант, розповісти скоромовку. Окрім того, політики повинні пояснити свою програму так, щоб дітям була зрозуміла суть. Слоган програми: «Зрозуміє дитина – зрозуміє і дорослий». За форматом програми політики повинні розказати дітям про політичну ситуацію в країні простою та зрозумілою мовою. Учні можуть коментувати відповіді політиків, а також давати цікаві завдання і оцінювати наприкінці.

«Нишпорки» – це проект-розслідування, під час якого двоє журналістів перевіряють хід впровадження реформ у своїх регіонах. Для прикладу, найкращу лікарню міста оцінюють за такими критеріями: укомплектованість персоналом і обладнанням, можливість записатися на прийом через інтернет та отримати безкоштовні ліки, привітність персоналу, швидкість отримання медичної послуги тощо.

Проект спрямований на те, щоб мешканці міста не тільки знали про реформи, а й уміли їх використовувати. Окрім того, вони також зможуть зрозуміти, як працює та чи інша реформа не тільки на національному рівні, а й конкретно у їхньому містечку. А журналісти на собі випробують усі слабкі та сильні сторони реформ, покажуть алгоритм дій: що робити і чого вимагати у певній ситуації.

«Соціальний експеримент» – це веб-серіал, під час якого двоє журналістів знаходять конкретну проблему у межах міста, яку можна вирішити зусиллям влади чи активних громадян. Наприклад, ями на дорозі чи незаконна вирубка дерев. Один журналіст обіцяє протягом тижня вирішити цю проблему за допомогою міської влади, другий – завдяки місцевих жителів. За тиждень вони зустрічаються, щоб оцінити результати роботи, перевірити, чи вирішилася проблема. Особливістю проекту є активна залученість аудиторії з соцмереж.

Проект «Та шо ті політики знають?» – це студійне шоу, під час якого змагаються дві команди. У першій команді – політики, в другій – представники різних соціальних груп (таксисти, студенти, пенсіонери). На початку програми ведучий озвучує проблему, яка є у місті. За три хвилини команди повинні придумати рішення цієї проблеми та за які кошти її можна вирішити. Журі, представники місцевого бізнесу, повинні обрати, яке, на їхню думку, рішення доречне, а також аргументувати свою позицію, пояснити сильні та слабкі сторони кожного з них.

Програма «Обіцянки-цяцянки» – уже реалізований проект. Основною його метою було підтвердити думку, що часто обіцянки політиків залишаються лише порожніми словами. Ведучі разом з експертами аналізували передвиборчі обіцянки та політичні програми і знаходили чимало відмінностей.

Проект «Лабораторія форматів» - унікальний, адже в Україні немає організації, яка створює цікаві та доступні телерадіоформати – переконана виконавча директорка НАМу Катерина М’яснікова. Чому він виник і яка його стратегічна ціль для розвитку регіональних медіа, далі у прямій мові:

«Проект «Лабораторія форматів» виник як відповідь на те, що асоціація одним із своїх пріоритетів визначила допомогу у розвитку та підвищенні якості теле і аудіоконтенту на регіональному рівні. З одного боку, це питання і виживання компанії, і налагодження тіснішого контакту з своєю аудиторією. Ми бачимо тенденцію скорочення і підвищення конкуренції з боку діджитал-медіа. Регіональні мовники, традиційні медіа можуть конкурувати і залишатися на ринку лише завдяки якісному контенту. З іншого боку, основна мета місцевих мовників – це захист свободи слова, адже нашим кінцевим бенефіціаром є глядачі та слухачі.

Переважна кількість наших продакш-проектів зосереджена на тому, щоби допомагати теле- та радіокомпаніям висвітлювати соціально-важливі, подекуди дуже складні теми яскраво та креативно. Коли ми думали, чому не вистачає якісно-нового, творчого, свіжого, сучасного контенту у багатьох регіональних каналах, однією з відповідей була – відсутність сценаристів, креативних груп, ресурсу на його створення. І так виросла потреба у «Лабораторії форматів». Її завдання – створювати, придумувати, телевізійні, радійні ідеї передач, які придатні для трансляції на локальних медіа. «Лабораторія форматів» може працювати з різними медіа – і регіональними, і загальнонаціональними. Ми маємо унікальну команду, яка може сама пропонувати ідеї та формати, або працювати з компанією над тими темами, які є для неї пріоритетними. Якщо медійна компанія сфокусована на певній тематиці (новинній, спортивній, культурній), то наша команда може допомогти з креативом, з тим, щоб придумати ток-шоу, реаліті чи інший формат, що буде відповідати темі та підвищувати рейтинги каналу.

Унікальність проекту у тому, що «Лабораторія форматів» є єдиною креативною групою, яка вже довела, що може творчо та ефективно вирішувати питання комунікації складних тем. Вони продукують небанальні рішення, які дозволяють дійсно зацікавити аудиторію та пояснити у нестандартній формі складну проблему. І це відкриває великі можливості для співпраці між громадянським сектором, громадськими організаціями та різними медіа, які разом можуть робити дуже цікаві проекти у партнерстві з «Лабораторією форматів». Особливість проекту полягає в тому, що ми можемо, вивчивши завдання партнера, придумати цікавий продукт і знайти телерадіокомпанію, яка його виробить, а також допомогти їй зробити це якісно. І потім надавати цей перевірений формат іншим компаніям».
_________________


Для пошуку виробників і дистриб'юторів, експортерів і імпортерів товарів і послуг в Україні і за кордоном - скористайтеся базою даних компаній "КОМПАСС Україна": Безкоштовна версія www.demo.kompass.ua

Останні новини компаній по темі