Найкращі роботодавці 2017 року: огляд вподобань студентів

Найкращі роботодавці 2017 року: огляд вподобань студентів
Демографічні зміни створюють нові умови ведення бізнесу. Так, відповідно до дослідження «Стратегічні перспективи ринку праці України – 2017», у рамках якого компанія EY опитала директорів з управління персоналом та керівників компаній, 58% респондентів адаптують підходи до управління персоналом для різних вікових категорій. Не є винятком питання управління брендом роботодавця, адже вподобання молодих та досвідчених кандидатів у виборі місця роботи також відрізняються – про це свідчать результати щорічного дослідження EY «Найкращий роботодавець». В опитуванні взяли участь близько 1 500 студентів з понад 30 провідних ВНЗ України.

Компанія EY висловлює особливу подяку партнерам за допомогу в проведенні онлайн-опитування, а також провідним українським вищим навчальним закладам за співпрацю та поширення анкет серед студентів.
Критерії вибору роботодавців у 2017 році

Традиційно, у центрі уваги студентів є можливість кар’єрного зростання – респонденти дослідження обирали цей фактор частіше, ніж інші запропоновані варіанти. Пріоритетність розміру грошової винагороди для студентів значно зросла за останній рік – цей фактор згадувався на 9% частіше в 2017 році і став другим за важливістю критерієм вибору. Серед інших важливих чинників - можливості особистісного та професійного розвитку, імідж компанії на ринку та міжнародний досвід.

У 2017 році до переліку критеріїв вибору найкращих роботодавців було додано фактор «Інноваційність», який у результаті був зазначений кожним третім респондентом дослідження. Згідно з глобальними тенденціями цей критерій може відігравати дедалі важливішу роль для представників Покоління Y.

Найпривабливіші галузі та роботодавці


У 2017 році найбільш привабливою для студентів залишається ІТ-галузь, що утримує лідерство протягом останніх трьох років. Серед списку Топ-100 роботодавців, які були незалежно названі респондентами, 18 ІТ-компаній. Традиційно, популярними серед студентів є також FMCG-компанії та компанії зі сфери професійних послуг. Позитивну динаміку у рейтингу галузевої привабливості продемонстрували нафтогазова та готельно-ресторанна сфера, відносно менш популярними стали промислові та телекомунікаційні компанії. Серед найменш привабливих галузей на думку студентів – агрохімічна, страхування та державний сектор.

Серед найпривабливіших роботодавців у 2017 році студенти визначили наступні компанії (в алфавітному порядку): «1+1 медіа», «Гугл», «Лореаль», «Майкрософт», «Нестле», «ПриватБанк», «СофтСерв» та аудиторсько-консалтингові компанії «Великої четвірки».

Джерела інформації про роботодавців

Найпопулярнішим джерелом інформації про роботодавців залишається інтернет. Для пошуку інформації в мережі студенти найчастіше використовують сайти з працевлаштування та соціальні мережі – їх вказали понад 75% респондентів. Приблизно стільки ж учасників опитування зазначили інтернет-ЗМІ, близько половини – корпоративні сайти компаній. Значна частина студентів (понад 40%) також отримує інформацію з офлайн-джерел – від родичів та знайомих і на ярмарках вакансій. Найменш популярними джерелами інформації про роботодавців є традиційні медіа – телебачення, газети та радіо.

Складнощі в процесі пошуку роботи

Традиційно, найбільшою складністю в процесі пошуку роботи для студентів залишається відсутність робочого досвіду – її вказали понад 70% респондентів. Другим вагомим фактором є брак знань та навичок – таку причину зазначили близько 35% учасників опитування. У 2017 році студенти рідше зазначали високу конкуренцію при працевлаштуванні, що може свідчити про поліпшення ситуації на ринку праці для кандидатів. У той же час, респонденти частіше вказували такі складнощі як обмежена кількість вакансій за фахом і незадовільні умови працевлаштування. Окрім цього, респонденти на 10% частіше, ніж минулого року, згадували про упереджене ставлення з боку роботодавців – майже кожен п’ятий студент, який дав відповідь на запитання, зазначив цей аспект.

Мобільність студентів

Як і минулого року, більшість молоді готова до переїзду з метою працевлаштування (72% – в межах України, 82% – за кордон). У той же час, відсоток таких респондентів зменшився в порівнянні з попереднім роком. Найбільш привабливими напрямками для переїзду в межах України є найбільші міста – Київ, Львів, Одеса, Харків і Дніпро (вказані в порядку популярності). Найбільш згадуваними країнами для переїзду за кордон залишаються США, Німеччина та Польща. Дві третини респондентів, готових до трудової міграції, розглядають таку можливість у найближчі три роки (на 11% більше, ніж в 2016 році). При цьому вони мають намір працювати в таких галузях як сфера послуг, інформаційні технології або банківський сектор.

Про дослідження

Дослідження «Найкращий роботодавець» проводиться компанією EY в Україні з 2005 року. Метою дослідження є аналіз привабливості роботодавців на ринку праці, визначення вподобань кандидатів при виборі місця роботи та надання рекомендацій з питань управління брендом роботодавця. Під час опитування респонденти можуть самостійно назвати до трьох роботодавців у порядку їхньої привабливості, а також обрати цікаві їм компанії серед запропонованих галузевих списків, що складаються на основі незалежних згадувань учасників минулорічних досліджень. Крім того, кандидати вказують фактори привабливості та джерела інформації про роботодавців, а також відповідають на інші запитання, що допомагають визначити загальні тенденції на ринку праці.

Практика People Advisory Services компанії EY в Україні надає консультаційні послуги з питань управління персоналом, зокрема, проводить дослідження зовнішнього іміджу роботодавців, а також внутрішні дослідження думок співробітників (рівень залученості, корпоративна культура, цінності, мотиваційні фактори тощо).


Для пошуку виробників і дистриб'юторів, експортерів і імпортерів товарів і послуг в Україні і за кордоном - скористайтеся базою даних компаній "КОМПАСС Україна": Безкоштовна версія www.demo.kompass.ua

Останні новини компаній по темі