Що необхідно зробити банкам, аби стати на шлях інновацій?

Що необхідно зробити банкам, аби стати на шлях інновацій?
Відповідно до огляду EY для банківського сектору на 2018 рік учасники ринку прагнуть йти в ногу з сучасними технологіями, орієнтуючись на інновації. Опитування представників 221 фінансової установи на 29 ринках по всьому світу (далі – дослідження) показало, що пріоритетами для банків на 2018 рік є:

1. Удосконалення систем кібербезпеки
2. Впровадження програм цифрової трансформації
3. Залучення, розвиток і утримання талантів
4. Підвищення ефективності діяльності шляхом інновацій
5. Інвестиції у технології для поліпшення взаємодії з клієнтами.

Через десять років після глобальної фінансової кризи банківська індустрія успішно відновлюється. Дослідження EY показує, що банкіри налаштовані оптимістично й очікують поліпшення фінансових показників у 2018 році й надалі. Однак сприятливі умови для зростання навряд чи будуть постійними. Банкам необхідно враховувати виклики цифрової епохи та спрямовувати зусилля на досягнення стійкого зростання у мінливому економічному і технологічному середовищі. Для довгострокового успіху вирішальне значення матимуть інвестиції в технології для підвищення ефективності, управління ризиками, а також використання можливостей для розвитку.

Щоб підготуватися до неочікуваних циклічних спадів, банкам необхідно знайти відповіді на два важливі питання:

► Чи враховує наша стратегія швидку зміну джерел доходів і прибутку?
► Як реалізувати стратегічні перетворення у мінливому цифровому середовищі?

Дослідження показує, що переважна більшість респондентів очікує збільшення доходів та прибутковості протягом наступних 1-3 років попри зростання витрат.

Очікування банкірів щодо зростання підтверджуються щорічним оглядом стратегій 30 найбільших банків по всьому світу, який підготувала компанія EY. Управління ризиками та захист від внутрішніх та зовнішніх загроз – у пріоритеті, акцент робиться на поліпшенні фінансових показників шляхом розвитку й оптимізації бізнесу.

Як банки планують збільшити свої доходи та досягти зростання?

Банки прагнуть до підвищення операційної ефективності зі збереженням або підвищенням якості обслуговування клієнтів. Щоб знизити вплив наслідків можливого спаду на фінансові результати та підвищити стійкість бізнесу, банкам слід завершити перехід від трансформації у відповідь на зміни регуляторного середовища до змін завдяки інноваціям. Необхідні зважені інвестиції в оптимізацію процесів та інфраструктури, спрямовані на забезпечення реальної ефективності всієї організації.

Банки-учасники дослідження зазначили такі пріоритети для розвитку та інвестицій у нові технології:
► Посилення конкурентного позиціювання і збільшення частки ринку (70% опитаних банків)
► Розширення методів залучення та утримання клієнтів (67%)
► Скорочення витрат і підвищення операційної ефективності (62%)
► Зниження кіберризиків, що посилюються (58%)
► Отримання доступу до нових бізнес-моделей (46%).

Інвестиції банків у технології, які орієнтовані на клієнтів, здебільшого зосереджені на користувацьких інтерфейсах. Також банки продовжують інвестувати у проекти поглибленого аналізу даних з метою підвищення ефективності та пошуку шляхів збільшення доходів. Так, до 80% опитаних банків інвестують в аналіз даних і планують збільшити обсяги таких інвестицій протягом наступних трьох років.

Чи достатньо ефективні такі інвестиції?

Ми спостерігаємо, що банки, здебільшого, розуміють, як сучасні технології можуть підвищити ефективність операцій. При цьому лише кілька опитаних банків забезпечують співвідношення витрат і доходів на рівні нижче 50%. У майбутньому, особливо через посилення конкуренції, банкам буде потрібно, щоб їхні витрати були на 30% нижче, ніж сьогодні.

Як показує дослідження, банкам необхідно концентрувати увагу на розширенні частки ринку за рахунок задоволення потреб клієнтів, у тому числі шляхом пропозиції інноваційних продуктів і послуг, а також оптимізації тарифної політики.

Інноваційні рішення для банківського сектору України

Національний банк України у своєму огляді банківського сектору в лютому 2018 року відзвітував про збільшення операційного доходу сектору за рік на 10%. При цьому адміністративні витрати зростали швидше, тому операційний прибуток до формування резервів збільшився на 8% - до 40,7 млрд грн. Динаміку чистого процентного доходу визначали насамперед операції з населенням: здешевлення депозитів і активізація споживчого кредитування.

«Банки, які вже сьогодні використовують інноваційні підходи та цифрові бізнес-моделі, можуть забезпечити сталу прибутковість навіть у час економічного спаду, – коментує Вікторія Шмуратко, старший менеджер, EY в Україні. – EY має успішний досвід реалізації проектів в Україні та інших країнах , спрямованих на створення стійкої бізнес-моделі для банків зі значною часткою роздрібних клієнтів. Ми оптимізуємо управління комісіями і процентними доходами, пропонуючи зміни у параметрах і процесах, моделях ціноутворення, а також форматі роздрібних банківських продуктів».

EY Revenue Improvement Solutions (RIS) – інноваційний підхід, який об'єднує чотири види рішень в одному проекті RIS:
► Усунення причин втрати доходів
► Оптимізація параметрів і процесів
► Коригування моделі ціноутворення
► Створення послуг із доданою вартістю.

Реалізуючи проект, фахівці EY тримають під контролем такі важливі аспекти, що впливають на роздрібний бізнес, як-от: кредитний ризик, вплив на клієнтів, витрати на ІТ та нормативна база.

Здебільшого рекомендації носять форму тактичних змін, що генерують регулярний дохід у коротко- і середньостроковій перспективі. Команда EY здатна створити значний фінансовий ефект у вигляді додаткового регулярного доходу: 30-50 напрямків підвищення доходів; більше €10 по одній карті й більше €10 з одного рахунку; 8-15% зростання відсоткового та комісійного доходів у роздрібному секторі. Цей підхід настільки ефективний, що дозволяє EY працювати виключно на підставі винагороди, яка залежить від фактичного додаткового доходу, отриманого банком у результаті впровадження рекомендацій.

Про дослідження

Для підготовки глобального огляду банківського сектора компанія EY провела опитування керівників 221 банку на 29 ринках щодо їх поглядів на «фінансовий стан свого банку, стратегічні пріоритети бізнесу і плани впровадження технологій протягом наступних 12-36 місяців». Опитування проводилося з листопада по грудень 2017 року. Дані опитування, наведені в цьому дослідженні, були зважені на основі частки банку в сукупних активах відповідного регіону. Відповіді «Не знаю» не включені в розрахунки.
Ринки, охоплені дослідженням: Північна Америка: Канада, Сполучені Штати; Європа: Австрія, Бельгія, Франція, Німеччина, Ірландія, Італія, Нідерланди, Скандинавські країни (Норвегія і Швеція), Польща, Іспанія, Швейцарія, Сполучене Королівство; ринки, що розвиваються: Об'єднані Арабські Емірати (ОАЕ), Південна Африка, Нігерія, Росія, Туреччина, Бразилія, Мексика, Китай, Індія, Індонезія, Малайзія; Азіатсько-Тихоокеанський регіон (АТР): Австралія, Гонконг, Японія, Сінгапур. Активи респондентів становлять не менше 50% загальної суми активів на кожному ринку.


Для пошуку виробників і дистриб'юторів, експортерів і імпортерів товарів і послуг в Україні і за кордоном - скористайтеся базою даних компаній "КОМПАСС Україна": Безкоштовна версія www.demo.kompass.ua

Останні новини компаній по темі