12 міфів про Дія City

12 міфів про Дія City
12 міфів про Дія City

01 Проєкт Дія City передбачає заборону зовнішньоекономічної діяльності

Дія City — це спеціальний правовий режим, який має на меті створити комфортні умови для всіх, хто працює в ІТ-галузі. Тому жодних заборон на зовнішньоекономічну діяльність чи якусь іншу ІТ-діяльність проєкт не передбачав і не може передбачати. Загалом Дія City ґрунтується на добровільних та декларативних засадах.

02 Дія City запроваджує договори про непереманювання, щоб великі компанії могли монополізувати ринок

Норма щодо договорів про непереманювання буде вилучена з проєкту Закону про Дія City № 4303 у відповідь на звернення ІТ-спільноти. Автори документа мають намір звернутися до депутатів із відповідною ініціативою.

Укладання договорів про непереманювання є поширеною практикою в більшості розвинених країнах світу. Така можливість або прямо передбачена законодавством, або закріплена в судовій практиці. Укладання таких договорів дозволяє захистити нематеріальні активи компаній (знання, вміння, інформацію, клієнтські замовлення тощо).

Законопроєкт № 4303 надавав право резидентам Дія City укладати такі договори, жодним чином не зобов’язуючи до цього.

03 Дія City – калька білоруського ПВТ

Дія City — це поєднання найкращих світових практик з українськими реаліями. Інструменти, які використані в спецрежимі, взяті із міжнародного досвіду. Наприклад, прототипи гіг-контрактів успішно використовуються в Канаді та Великобританії. Норми англійського права широко застосовуються у світі. Крім цього, в межах спецрежиму будуть запроваджені механізми захисту від “маски-шоу”.

Із ПВТ були взяті лише деякі норми. Наприклад, якщо порівняти Парк високих технологій із Дія City в частині податків, то в Україні резиденти спецрежиму сплачуватимуть 5% ПДФО, 1,5% військового збору, 22% ЄСВ. У Білорусі такі податкові ставки: 13% — податок на дохід (аналог ПДФО) та 35% — соціальний внесок.

04 Дія City створюється з метою демонтажу моделі ФОП як основної форми співпраці компаній та робітників


Дія City створюється як своєрідний пілотний проєкт, яким ми хочемо довести, що держава — це не завжди регулювання чи втручання в бізнес. Будуть створені такі умови, щоб ними було вигідно користуватись. Водночас звичні правила гри діятимуть паралельно. Якщо комусь буде вигідніше працювати через ФОП, то він зможе це робити безперешкодно. Для тих компаній, що вирішать не приєднуватися до Дія City, нічого не змінюється.

05 В Дія City не зможуть вступати маленькі компанії та стартапи через завищені критерії

Проєктом Закону про Дія City визначені чіткі критерії як для компаній, так і для стартапів. При цьому вимоги до стартапів були дещо лібералізовані при доопрацюванні документа. Зокрема, прибрана норма про подання бізнес-плану. Також до стартапів не застосовується критерії набуття резидентства щодо мінімальної зарплати та штату співробітників. Ці вимоги діятимуть згодом — після того, як компанія масштабується. Стартап для приєднання до Дія City має бути зареєстрований не раніше 24 місяців від дати подання заявки на резидентство в Дія City, розмір його доходу — не більше 7 млн грн (обсяг, встановлений для платників ЄП 3 групи).

06 Мінцифри зможе диктувати умови резидентства і змінювати їх в односторонньому порядку

Критерії резидентства будуть визначені законом. Змінити їх можна буде лише відповідним рішенням Верховної Ради. Мінцифра ухвалити таке рішення одноосібно не може, оскільки воно не матиме законної дії.

07 Ціллю створення СРО є запровадження обов’язкових внесків, які є прихованим податком та можливість для держави управляти проєктом

У новій редакції законопроєкту № 4303 норму про обов’язкове об’єднання резидентів в Організацію скасовано. Відповідно не передбачається запровадження обов’язкових внесків.

Ідея створення Організації резидентів полягала не в додатковому оподаткуванні. Це об’єднання є незалежним, державі не надаватимуться жодні важелі впливу. Натомість учасники Організації резидентів зможуть самостійно вирішувати, якими будуть членські внески та як їх якісно використовувати на розвиток освіти та популяризації проєкту в світі.

08 ІТ-індустрію змусять працювати в рамках спецрежиму Дія City

Функції Міністерства цифрової трансформації в Дія Сіту будуть мінімальні — воно зможе лише констатувати відповідність чи невідповідність чітко прописаним критеріям. При цьому вступ до Дія Сіту буде добровільним. Ніхто не зможе змусити компанію працювати в межах спецрежиму. Дія Сіту — це також стабільні умови, які запроваджуються мінімум на 15 років і не можуть бути змінені. Це передбачено проєктом Закону № 4303.

09 IT-індустрія не підтримує проєкт

Підтримку Дія Сіту висловили ряд професійних об’єднань та IT-компанії. Серед них — Європейська Бізнес Асоціація, Федерація роботодавців, Американська торговельна палата, ЕРАМ, Ajax, Sigma Software, Reface, Genesis, Laverex та багато інших.

10 Мінцифри не хоче приймати всі закони, які регулюють Дія Сіту, одним пакетом

Команда проєкту розуміє, наскільки важливий пакетний розгляд ВР законопроєктів, які формують законодавчу базу Дія City. Через низку причин, пов’язаних із регламентом, завантаженістю комітетів, специфікою роботи Апарату Верховної Ради, одночасне проходження документів у першому читанні неможливе. Що стосується другого читання, то ми докладемо максимум зусиль, щоб два законопроєкти — основний та податковий — були проголосовані одним пакетом.

11 У рамках Дія Сіту буде підвищено податкове навантаження для усіх резидентів


Податковий законопроєкт № 5376 запроваджує такі ставки податків: ПДФО — 5% (оподатковується зарплата працівників за трудовими договорами, винагорода гіг-працівників за гіг-контрактами, авторська винагорода за створення службового твору та перехід прав на службові твори); ЄСВ — 22% від мінімальної зарплати та 1,5% — військовий збір. Отже, податкова система передбачає зниження податків у 5 разів для компаній, що працюють за загальною системою оподаткування.

Для тих компаній, які використовують спрощену систему оподаткування, навантаження збільшиться лише на розмір військового збору, який зараз сплачує вся країна, окрім ФОП.

Документ також надає компаніям-резидентам Дія Сity можливість вибирати між сплатою податку на прибуток (18%) та податком на виведений капітал (ПнВК) за ставкою 9%. У разі вибору на користь ПнВК витрати резидента на придбання товарів (робіт, послуг) у платника єдиного податку (в тому числі ФОПи 3 групи) не повинні перевищувати 20%. Водночас встановлено перехідний період для запровадження цієї норми до 2025 року: до 2024 року не буде жодних обмежень, а у 2024 році виплати не повинні перевищувати 50% витрат.

12 Компанії повинні мати можливість оскаржити рішення про позбавлення їх статусу резидента Дія City у суді і до судового рішення зберігати статус. Це — запобіжник проти можливих зловживань з боку регулятора


У законопроєкті № 4303 чітко виписана процедура втрати статусу резидента: він буде попередженим про підстави втрати статусу та зможе надати пояснення. Рішення про втрату статусу резидента буде публікуватись онлайн (як і всі інші) і набиратиме силу через 10 робочих днів після публікації. Це надасть резидентам час для оскарження рішення в суді.
____________________________


Для пошуку виробників і дистриб'юторів, експортерів і імпортерів товарів і послуг в Україні і за кордоном - скористайтеся базою даних компаній "КОМПАСС Україна": Безкоштовна версія www.demo.kompass.ua

Останні новини компаній по темі