З початком Зимової навігації, 27 жовтня, авіакомпанія «Міжнародні Авіалінії України» припиняє виконання власних прямих регулярних рейсів між Києвом і Алмати. Пасажири МАУ як і раніше зможуть дістатися до Казахстану завдяки код-шеринговій угоді з авіакомпанією Air Astana на маршрутах до Нур-Султана та Алмати.
Рішення зупинити польоти прийнято у зв'язку з негативною рентабельністю рейсу, викликаною необхідністю облітати територію Російської Федерації. Заборона використання повітряного простору РФ для українських перевізників призвела до значного збільшення тривалості рейсу Київ – Алмати – з 5 год. 20 хв. до 6 год. 35 хв. – і, відповідно, додаткових витрат, покрити які не представляється можливим навіть з урахуванням ефекту від транзитних перевезень.
В грудні 2018 року МАУ припинила виконувати власні рейси до Нур-Султана (раніше Астана) – накопичені за 2016 – 2018 рр. збитки на маршруті склали 7,28 млн. доларів США.
«Рішення це вимушене і логічне. Воно пов'язане з труднощами в реалізації хабової моделі, які були неодноразово озвучені раніше. Втрати понад $ 7 млн не дозволяють нам надалі виконувати збитковий рейс», – зазначив президент МАУ Євген Дихне.
У період з 2013 по 2019 роки авіакомпанія МАУ виконала 2120 рейсів за маршрутом Київ – Алмати – Київ, доставила 528510 пасажирів і 3600 тонн вантажів та пошти, а також забезпечила Міжнародному аеропорту «Бориспіль» додатковий транзитний потік у 380 тисяч пасажирів.
Розклад код-шерінгових рейсів між Києвом та Алмати дозволить зберегти лише частину транзитних можливостей по маршрутній мережі МАУ. Закриття рейсу порушує хабову модель авіакомпанії, проте є вимушеним заходом, покликаним повернути компанію до зони прибутковості.
_____________
Для пошуку виробників і дистриб'юторів, експортерів і імпортерів товарів і послуг в Україні і за кордоном - скористайтеся базою даних компаній "КОМПАСС Україна":
Безкоштовна версія www.demo.kompass.ua