Як сприймають міжнародних донорів та інвестиції фінансових організацій в 6 країнах: дослідження

Як сприймають міжнародних донорів та інвестиції фінансових організацій в 6 країнах: дослідження
Noblet Media та Info Sapiens представили результати дослідження про сприйняття міжнародних організацій активними споживачами в Україні, Азербайджані, Білорусі, Грузії, Молдові та Узбекистані

Київ, 22 грудня 2020 р. – Комунікаційна компанія Noblet Media, афіліат компанії Edelman, у партнерстві з дослідницькою агенцією Info Sapiens представили результати дослідження щодо сприйняття міжнародних організацій активними споживачами країн, де працюють компанії. Дослідження є частиною інтегративного дослідження соціальних і економічних поглядів середнього та вище-середнього класів населення, що проводилося компаніями Noblet Media та Info Sapiens у 2020 році. Дослідження має на меті сформувати портрет найбільш активних споживачів, які задають тон економічному життю в Україні, Азербайджані, Білорусі, Грузії, Молдові та Узбекистані.

«Noblet Media працює з міжнародним та місцевим бізнесом і міжнародними організаціями впродовж останніх 10 років. На сьогоднішній день ми реалізуємо декілька проєктів, що фінансуються донорами, і для нас дуже важливо відстежувати зміни у сприйнятті та довірі активних споживачів у регіоні до основних донорських організацій. Ми усвідомлюємо важливість комунікації, що базується на даних: повністю розуміючи поведінку, цілі, слабкі місця та проблеми цільової аудиторії, ми розробляємо ефективні кампанії, що відповідають її конкретним потребам. З огляду на економічну кризу, спричинену пандемією, та зміну моделей поведінки на наших основних ринках, ми ініціювали проведення дослідження для пошуку найбільш надійних шляхів передачі ключових повідомлень і роботи з репутацією наших партнерів», – зазначила Євгенія Панкратьєва, CEO, Noblet Media CIS.

Дослідження складається з 8 блоків. Перший блок виявляє сприйняття донорів та міжнародних організацій. Нижче ключові висновки щодо довіри, сприйняття та оцінки діяльності донорів та міжнародних організацій у регіоні:

• Довіра до міжнародних організацій. Українці здебільшого довіряють всім основним міжнародним донорам . Найбільший рівень довіри має ЄС (74%). Також 59% молдован довіряють ЄС. Агенціям ООН більше всіх довіряють азербайджанці, білоруси та узбеки – ЮНІСЕФ (35%, 39% та 51% відповідно) та ПРООН (44%, 42% та 39% респондентів у згаданих країнах відповідно). Світовому банку найбільше довіряють в Узбекистані (51%) та Білорусі (53%). Респонденти в Грузії найбільше довіряють ЄС (59%), ПРООН (53%) та USAID (51%).
• Основні донори. В Україні та Грузії МВФ вважається найбільшим донором (64% та 45% відповідно). 51% респондентів в Азербайджані та 65% в Узбекистані вважають, що Світовий банк найчастіше інвестує в їхню країну та надає грантову підтримку. В Білорусі 48% респондентів вважають ЄБРР найбільшим донором, а в Молдові та Грузії – ЄС (54% і 44% відповідно).
• Сприйняття щодо інвестицій донорів. Респонденти в усіх країнах, крім Азербайджану, вважають, що більшість інвесторів і донорів інвестує в сектор енергетики. На думку 86% респондентів в Азербайджані інвестиції найчастіше спрямовуються в нафтогазовий сектор. Фармацевтика та інфраструктура також вважаються одними з основних секторів для інвестицій в усіх країнах регіону: 38% і 49% респондентів в Узбекистані та Молдові відповідно обрали фармацевтику, тоді як 38% респондентів у Грузії обрали інфраструктуру. За результатами опитування виробництво техніки замикає топ-5 найбільш популярних для фінансування секторів регіону з найвищими показниками в Білорусі (34%) та Узбекистані (37%).
• Успіх іноземних інвестицій. Респонденти у всіх країнах, крім Азербайджану та Молдови, також вважають, що інвестиції в енергетичний сектор є найбільш успішними. В Азербайджані 93% респондентів вважають інвестиції в нафтогазовий сектор найбільш успішними, тоді як 70% респондентів у Молдові оцінюють інвестиції в фармацевтику як успішні. Інші успішні інвестиції були зроблені в екологію в Грузії (39%), освіту в Молдові (52%), фармацевтику в Узбекистані (41%), охорону здоров’я в Україні (25%) та виробництво техніки у Білорусі (39%).
• Сприйняття основних донорів. МВФ сприймається як головний донор в Україні (64%). Світовий банк займає лідируючі позиції в Азербайджані (51%) та Узбекистані (65%). Респонденти з Білорусі вважають, що ЄБРР найчастіше інвестує в їхню країну (48%), тоді як молдавани (54%) вважають ЄС головним донором. У Грузії респонденти вважають МВФ та ЄС основними донорами майже у рівних пропорціях (45% та 44% відповідно).
• Відсутність комунікації. Громадянам всіх країн не вистачає інформації щодо змісту фінансових програм міжнародних донорів. Між тим, українці є найбільш обізнаними – 34% заявили, що вважають інформацію щодо фінансових програм чіткою і зрозумілою. Громадяни Білорусі (77%), Молдови (77%) та Узбекистану (78%) заявили, що відчувають брак комунікації.
• Надійні джерела інформації. Українці (60%), азербайджанці (53%) та молдавани (60%) найчастіше використовують веб-сайти засобів масової інформації для отримання новин про те, що відбувається в країні та за кордоном, тоді як білоруси (50%), грузини (50%) та узбеки (48%) обрали сайти соціальних мереж основним джерелом інформації.

«Результати дослідження показали, що громадянам усіх 6 країн не вистачає чіткої інформації щодо змісту фінансових програм міжнародних донорів. Проте українці є, порівняно, більш обізнаними у цьому питанні. Більше того, українці також продемонстрували дуже високий рівень довіри до міжнародних донорів – цей показник набагато вищий, порівняно з іншими країнами регіону. Це означає, що кейси з України можуть надати нашим міжнародним партнерам ефективні працюючі моделі, а наш досвід спільної роботи з донорами в Україні може бути корисним для міжнародних організацій у таких країнах, як Білорусь, Молдова, Грузія, Азербайджан та Узбекистан», - зазначає заступник директора Info Sapiens Інна Волосевич.

Про методологію дослідження


Дослідження представляє собою інтегративне опитування щодо соціальних та економічних поглядів середнього та вище-середнього класів населення в 6 країнах – Україні, Азербайджані, Білорусі, Грузії, Молдові та Узбекистані. У кожній країні було проведено 200 індивідуальних інтерв’ю із громадянами, що проживають в містах, віком 18-45 років. Згідно з дослідженням, представники середнього та вище-середнього класів становлять 50-60% міських жителів цільового віку, а також є групою, яка приймає найважливіші рішення щодо великих покупок та інвестицій.
________________________


Для пошуку виробників і дистриб'юторів, експортерів і імпортерів товарів і послуг в Україні і за кордоном - скористайтеся базою даних компаній "КОМПАСС Україна": Безкоштовна версія www.demo.kompass.ua

Останні новини компаній по темі