#КРІЗЬ_КОДИ_ЩАСТЯ: точка дотику мистецтва, реклами та урбаністики

#КРІЗЬ_КОДИ_ЩАСТЯ: точка дотику мистецтва, реклами та урбаністики
Компанія BigMedia (група BigBoard Ukraine/JCDecaux) та фонд культурних ініціатив IZOLYATSIA презентували громадськості новий художній проект у публічному просторі, який став приводом для концептуальної дискусії рекламістів, митців, урбаністів та представників міської влади.

Site-specific інсталяція, #КРІЗЬ_КОДИ_ЩАСТЯ, розміщена в Києві на зупинках громадського транспорту у лютому-березні 2019 – це об’єкт сучасного мистецтва, винесений з художньої галереї у публічний простір міста. Такий формат художнього висловлювання став унікальним у своєму роді й привернув увагу суспільства та професійної спільноти різних сфер, від митців й урбаністів до міської влади.

Для BigMedia цей проект став логічним й послідовним продовженням ініціативи розпочатої ще у липні 2017 та реалізованої в форматі «Платформи інтегрованих рішень» - живого дискусійного майданчика для операторів зовнішньої реклами, представників міської адміністрації, клієнтів і громадськості; генератора ідей і можливих рішень спрямованих на впорядкування міста та створення розумного й комфортного простору, наповненого якісним та корисним візуальним контентом. Адже зовнішня реклама є невід’ємною частиною сучасного міста і її розумне й відповідальне використання дійсно працює на користь суспільству.

Саме у дискусійних сесіях Платформи була досліджена проблематика й наявний стан речей у зовнішній рекламі, зокрема фактори, які формують її імідж та, відповідно, відношення суспільства до неї. Сьогодні і громадськість, і професійна спільнота, вже надзвичайно чутливі до якості візуальних рішень і змісту реклами, у суспільстві чітко сформований запит на естетику носіїв інформації, розміщених в публічному просторі. І саме зовнішня реклама завдяки своїй інтегрованості у міський ландшафт та можливостям безпосередньої комунікації з глядачем, має відповідати цьому запиту та сприяти культурному розвитку.

Тоді народилась ідея створити арт-проект на носіях зовнішньої реклами – з’явились «Точки дотику», реалізовані також у співпраці з фондом IZOLYATSIA та данськими художницями Софі Хессельхольдт та Вібеке Майлван на початку 2018 року. І ось навесні 2019 наступний крок –художня інсталяції #КРІЗЬ_КОДИ_ЩАСТЯ.
Восени 2018 було оголошено конкурс для українських художників на створення арт-об’єкту на носіях зовнішньої реклами під назвою [Тут може бути ваша реклама?]. Ідея конкурсу полягала у створенні художнього проекту саме для публічного простору, що суттєво відрізняється від музейного або галерейного контексту.

Переможцем конкурсу за результатами народного голосування став проект #КРІЗЬ_КОДИ_ЩАСТЯ одеського художника Максима Фіногеєва, який виконав свої художні твори у техніці українського народного мистецтва витинанки. Художник поєднав традиції й сучасність - витнуті візерунки, якими українці здавна прикрашали оселю та типові фотографії з фотобанку, на яких зображені усміхнені, щасливі люди в різних ситуаціях, актуальних для сьогодення. У свою чергу, перенесення традиційної витинанки, як художнього твору, з приватного чи музейного у публічний простір, зокрема на вуличні сітілайти та автобусні зупинки, розширило поняття дому до масштабів цілого міста, як спільного життєвого простору усіх городян. І ця ідея є одним з найбільш значущих, об’єднуючих та змістовних меседжів проекту.

Більше того, проект #КРІЗЬ_КОДИ_ЩАСТЯ висвітлив й ще раз підкреслив очевидну актуальність існуючих питань, які потребували обговорення саме у професійному середовищі. Найголовніші теми – як має виглядати місто й де є ті точки дотику для представників різних сфер, які тим чи іншим чином залучені у формування вигляду публічного простору міста.

Саме тому, 5 березня, у креативному просторі IZONE відбулась конференція на тему «Продукування візуальних кодів міста», яка стала підсумком проекту #КРІЗЬ_КОДИ_ЩАСТЯ. Концепція проекту й підсумкова конференція запропонували митцям розглянути засоби зовнішньої реклами, як потенційні медіа для художнього висловлювання в публічному просторі.

Конференція склалась з кількох тематичних сесій (реклама, мистецтво, урбаністика), у ході яких представники різних професійних спільнот відкрито висловлювались, дискутували й насправді шукали точки дотику та спільні рішення.
Надзвичайно цікавою та перспективною стала сесія, присвячена діалогу представників міської влади та урбаністів, в ході якої учасники дискусії з’ясовували наскільки місту цікаво реалізовувати соціальні ініціативи і як розумно вписувати рекламу у міський ландшафт ще під час планування. Рекламісти й митці спілкувались про те, як, насправді створювати гарний візуальний контент, який прикрашатиме місто та слугуватиме на користь суспільства. А отже, точки дотику є, як і розуміння й готовність до діалогу і поступово, крок за кроком ми рухаємось у вірному напрямку.

Олена Бесхлєбна, директор компанії BigMedia (BigBoard Ukraine/JCDecaux): «Проект #КРІЗЬ_КОДИ_ЩАСТЯ не був простим, проте робити щось вперше завжди складно та дуже відповідально. Ми дійсно вперше в Україні створили такий незвичний арт-об’єкт, вуличну інсталяцію, яка привернула увагу громадськості, зацікавила, і, можливо, заохотила дізнатися більше. Адже мистецтво взагалі, а надто сучасні концептуальні й інноваційні проекти, розкривають свою суть поступово, змушують замислитись і лише осягнувши всю глибини ідею, насправді надихають та закохують глядача. І ці унікальні можливості соціальної комунікації створює саме поєднання мистецтва та можливостей зовнішньої реклами, коли художник безпосередньо звертається до глядачів на вулицях міст. Це цікаво, це потрібно суспільству, і ми 100%-во будемо продовжувати розвивати цю ідею.»
_________________


Для пошуку виробників і дистриб'юторів, експортерів і імпортерів товарів і послуг в Україні і за кордоном - скористайтеся базою даних компаній "КОМПАСС Україна": Безкоштовна версія www.demo.kompass.ua

Останні новини компаній по темі