Найкращі роботодавці 2019 року: як досвідчені кандидати обирають місце роботи?

Найкращі роботодавці 2019 року: як досвідчені кандидати обирають місце роботи?
Протягом останніх років кількість кандидатів на одну вакансію в Україні суттєво скоротилася – з 31 фахівця у 2015 році до 10 у 2019 році. Стрімко зростає частка емігрантів серед висококваліфікованих фахівців. Такі тенденції ринку праці потребують від компаній підвищеної уваги до бренду роботодавця та змушують відповідально ставитись до побажань кандидатів. Фахівці практики People Advisory Services компанії EY в Україні провели чергове дослідження «Найкращий роботодавець», яке дозволяє визначити фактори, що приваблюють кандидатів із досвідом роботи. У рамках дослідження за 2019 рік було опитано понад 1000 кандидатів з досвідом роботи з різних галузей та регіонів України. Опитування проводилось з вересня по грудень 2019 року. Більш детальна інформація про результати дослідження доступна за посиланням.

Фактори привабливості роботодавців

Ключові критерії вибору роботодавця досвідченими кандидатами лишаються без змін: імідж компанії на ринку (66% відповідей респондентів), рівень заробітної плати (66%), особистісне та професійне зростання (62%), кар’єрне зростання (59%) та корпоративна культура (55%). Цього року кандидати більше звертають увагу на комфортні умови праці та на можливість працювати за спеціальністю. Такі критерії як корпоративна культура та можливості набуття міжнародного досвіду дещо втратили свою привабливість для кандидатів при виборі роботодавця.

Найпривабливіші галузі та роботодавці

Перелік найбільш привабливих галузей для досвідчених кандидатів фактично не змінився за останні роки. На першому місці залишається ІТ-сектор, за яким йде сектор споживчих товарів та сфера надання професійних послуг. Варто відзначити зростання привабливості агропромислової галузі та сфери роздрібної торгівлі. Компанії агрохімічної галузі та сфери страхування стали найменш популярним серед респондентів.

У рамках дослідження респонденти мали можливість назвати трьох найкращих роботодавців на їхню думку. У 2019 році найбільш популярними були наступні (в алфавітному порядку): «Гугл», «Джапан Тобакко Інтернешнл», «ДТЕК», «Кернел», «Кока-Кола», «Майкрософт», «Нестле», «СофтСерв», «Філіп Морріс Україна», а також аудиторсько-консалтингові компанії «Великої четвірки».

Джерела інформації про роботодавців

За результатами дослідження, інтернет-джерела лишаються основним каналом пошуку інформації про компанії для 98% кандидатів із досвідом роботи, у тому числі: інтернет-ЗМІ (76%), соціальні мережі (69%) та корпоративні сайти (59%). Респонденти також в якості джерел інформації називали сайти з працевлаштування та поради родичів і знайомих (50% й 48% відповідно). 49% респондентів формують своє враження про роботодавців у процесі співпраці з ними, а 46% – під час заходів за участі експертів компанії.

Причини пошуку нової роботи

Згідно з дослідженням, 69% респондентів вважають негативну атмосферу в колективі основним фактором, який підштовхує їх до пошуку нової роботи. Окрім цього, обмеженість можливостей професійного, особистісного та кар’єрного розвитку також можуть зумовити зміну місця роботи. 40% респондентів готові шукати іншого роботодавця за відсутності спільної мови з керівником.

Ідеальний керівник для кандидатів із досвідом роботи

У дослідженні 2019 року респондентам було запропоновано обрати з переліку характеристики, якими повинен володіти ідеальний керівник. На думку переважної частки респондентів, ідеальний керівник має відповідати таким критеріям: «Підтримує розвиток співробітників», «Ставиться до співробітників із повагою» та «Відкритий до нових ідей» (78%, 76% та 67% відповідно). Водночас такі фактори як «Етична поведінка» й «Застосування найкращих практик у роботі» респонденти визначили як менш важливі.

Мобільність кандидатів

Дані дослідження свідчать про зростання готовності професійних кандидатів до внутрішньої мобільності – 58% готові переїхати до іншого міста для працевлаштування. Частка готових переїхати за кордон скоротилась до 74%.
Найбільш бажані міста для внутрішньої міграції – це Львів, Київ, Одеса, Харків та Дніпро (за зменшенням популярності). Респонденти, які готові до переїзду за кордон, частіше обирали США, Канаду, Німеччину, Чехію та Польщу (за зменшенням популярності) як бажане місце для працевлаштування. Серед причин міграції за кордон учасники називали набуття досвіду життя в іншій країні, побудову міжнародної кар’єри та підвищення рівня кваліфікації.

Про дослідження

Дослідження «Найкращий роботодавець» проводиться компанією EY в Україні з 2005 року. Метою дослідження є аналіз привабливості роботодавців на ринку праці, визначення вподобань кандидатів при виборі місця роботи та надання рекомендацій з питань управління брендом роботодавця. Під час опитування респонденти можуть самостійно назвати до трьох роботодавців у порядку їхньої привабливості, а також обрати цікаві їм компанії серед запропонованих галузевих списків, що складаються на основі незалежних згадувань учасників минулорічних досліджень. Крім того, кандидати вказують фактори привабливості та джерела інформації про роботодавців, а також відповідають на інші запитання, що допомагають визначити загальні тенденції на ринку праці.
Практика People Advisory Services компанії EY в Україні надає консультаційні послуги з питань управління персоналом, зокрема, проводить дослідження зовнішнього іміджу роботодавців, а також внутрішні дослідження думок співробітників (рівень залученості, корпоративна культура, цінності, мотиваційні фактори тощо).
________________


Для пошуку виробників і дистриб'юторів, експортерів і імпортерів товарів і послуг в Україні і за кордоном - скористайтеся базою даних компаній "КОМПАСС Україна": Безкоштовна версія www.demo.kompass.ua

Останні новини компаній по темі