Україна має всі шанси зайняти лідируючу позицію на світовому ринку молока. Основними передумовами цього є: обсяг молочної продукції, її якість та стабільні поставки.
Про це повідомляє
Agravery з посиланням на прес-службу Асоціації виробників молока.
Зазначимо, що за результатами аналітичних досліджень Міжнародної Фінансової Корпорації (IFC), презентованих під час загальних зборів Асоціації виробників молока, попит на молочні продукти в світі зростає, і Україна може стати одним з глобальних гравців.
Так, Анна Клименко, керівник консультаційних програм IFC в агробізнесі в Україні, показала прогнози стосовно того, де очікується дефіцит споживання молочних продуктів, зокрема яким він є зараз і яким буде через 5 років.
В результаті, загальний висновок для молочної галузі України дуже позитивний — ринок зростає. Враховуючи цей фактор, українські виробники та переробники мають мобілізувати ресурси та скооперуватися, поки вікно можливостей ще відчинене.
«Які це будуть ринки — залежить від нас. Їх доволі багато. Навіть якщо обрати Китай, Саудівську Аравію, Єгипет, Кенію, то в порівнянні з іншими, більш відомими конкурентами (Німеччина, США, Нова Зеландія), логістично ми є на порядок ближче до цих ринків. У нас вже є перевага в тому, що ми можемо бути вигіднішими з точки зору логістичних витрат», — зауважує Клименко.
Яким чином мобілізувати ресурси та скооперуватися
виробникам та переробникам молока — треба вирішувати, адже ефективного ланцюжка постачань в Україні, який би міг конкурувати на глобальному ринку, поки що, нажаль, не існує.
«Згідно з оцінками міжнародних експертів, для переробника, який би хотів вигідно експортувати свою продукцію, економічно-доцільним є мати один сучасний завод з потужністю переробки щонайменше 500 тис. т молока на рік. І такого заводу в Україні поки що не існує. А для виробництва цих 500 тис. т молока необхідно, якщо брати за базис американську модель великих ферм, 5 сучасних молочних ферм по 10 тис. корів кожна з продуктивністю 10 т молока на корову в рік», — пояснює експерт.
В свою чергу це вимагає біля 60 тис. га землі для вирощування та заготівлі грубих кормів. З точки зору глобальних ринків, це — невеликі обсяги, але цього ланцюжка постачань поки що не існує в Україні. Тому від початку проекту розвитку молочної галузі в Україні IFC шукає партнерів для створення такого ланцюжка.
Для пошуку виробників і дистриб'юторів, експортерів і імпортерів товарів і послуг в Україні і за кордоном - скористайтеся базою даних компаній "КОМПАСС Україна":
Безкоштовна версія www.demo.kompass.ua