Важливість донорства не залежить від сезону: як розвивався донорський рух у липні

Важливість донорства не залежить від сезону: як розвивався донорський рух у липні
Добрі справи варто робити незалежно від пори року за вікном, і літо – не виняток. Липень став місяцем, упродовж якого вдалося масштабно проаналізувати донорство зсередини та піднести його на абсолютно новий рівень. Цьому сильно сприяє діяльність довгострокової благодійної ініціативи «Крапля до краплі», створеної у жовтні 2020 року двома партнерами – проєктом «ДонорUA» та брендом «Природне Джерело».

Завдяки «Крапля до краплі» кожен донор в центрі крові після донації отримує в подарунок пляшку артезіанської води «Природне Джерело», що насичена корисними речовинами, зокрема, кальцієм, магнієм, калієм, натрієм, йодом, тому сприяє відновленню сил. На сьогодні до проєкту вже долучені найбільші міста України, серед яких Київ, Дніпро, Кривий Ріг, Львів, Одеса, Харків тощо. Якщо людина не може стати активним учасником донорського руху через тимчасові чи абсолютні протипоказання, то придбавши воду саме цього бренду, вона вже зробить добру справу: частина прибутку від продажу води «Природне Джерело» перераховується на розвиток донорського руху в Україні. Завдяки ініціативі «Крапля до краплі» станом на кінець липня вже зібрано 1 209 663 грн, залучено 8 208 донорів та врятовано 24 624 життя. Дані постійно оновлюються на сайті https://pd.donor.ua, де встановлено інтерактивний лічильник.

Також цей місяць запам‘ятається яскравим відкриттям виставки найкращих робіт ІІІ Міжнародного фестивалю-конкурсу DonorUA ART Project. Учасники із різних куточків світу – Бразилії, США, Нової Зеландії, Грузії, України, Китаю тощо – надіслали близько 78 робіт на тему донорства: анімації, малюнки, фотографії та навіть вишиванки. Оцінювали отримані матеріали Катерина Лихач, Надія Ткаченко, Надія Кушнір та Аліна Головльова, і згодом обрали цьогорічну переможницю – Ірину Руснак, чия робота стала символом донорства. Виставка робіт проходила у приміщенні Південного вокзалу в Києві. Відкривали її президентка ГО «Всеукраїнська асоціація донорів України» Ірина Славінська-Ріцнер, директор філії «Вокзальна компанія» Володимир Коваль, заступниця виконавчого директора філії «Центр охорони здоров‘я» АТ «Укрзалізниця» Тетяна Ігнатюк, директорка з комунікацій ГК «Нові Продукти» Олена Селютіна та інші. Захід відвідали багато представників ЗМІ, активних донорів та прихильників мистецтва. Окрім того, до перегляду мистецьких робіт долучались люди з усіх куточків країни, котрі опинялися на території вокзалу.

«Розвиток та формування культури донорства залежить від кожного з нас. Шлях, який ми обираємо для популяризації, – це мистецтво. Віримо та бачимо, що воно найбільш точно передає цінність та необхідність донорства. Про важливе через красу, так би мовити. Сподіваємося, що ми зможемо зацікавити тих, хто ще не є донорами, та надихнути всіх, хто вже є частиною цієї великої сім’ї», – коментує подію засновниця ДонорUA, Ірина Славінська-Ріцнер.

У межах реалізації ініціативи «Крапля до крапля» активістам ДонорUA та бренду «Природне Джерело» вдалось запустити масштабне всеукраїнське опитування щодо донорства крові та компонентів крові, яке може пройти кожен, хто проживає на території України та досяг 18-річного віку. Збирати, узагальнювати та аналізувати інформацію допомагає організація Big Data. Завдяки отриманим результатам буде зрозуміло, із якими проблемами зіштовхуються донори, як краще й ефективніше залучати людей до донорського руху. Популяризацією опитування щодня займаються місцеві центри крові, газети, телебачення, десятки та часом навіть сотні людей у всіх соціальних мережах. Також до цієї справи долучилися Міністерство охорони здоров‘я України, Національний інститут хірургії та трансплантології імені О. Шалімова, IDonor: Всеукраїнська платформа донорства.

«Просвітницька діяльність вкрай важлива у аспекті донорства, оскільки ця тема і досі залишається недостатньо висвітленою для суспільства. Робота із обізнаністю у питанні безпосередньо впливає на розвиток донорського руху, оскільки щобільше людей отримуватимуть достовірну інформацію, тим менше залишатиметься упереджень та хибних уявлень. І так щодня все більше людей матимуть бажання долучитися до цієї доброї справи, – здавати кров, еритроцити, тромбоцити чи плазму, або ж робити свій внесок у порятунок життів завдяки альтернативному механізму доброчинності», – розповідає Олена Селютіна, директорка з комунікацій Групи Компаній «Нові Продукти», виробника питної води «Природне Джерело».

Окрім того, команда ДонорUA щотижня запускає локальні опитування та тести на своїх сторінках у соціальних мережах. Завдяки цьому вдалося дізнатися, зокрема, що донорським організаціям варто робити акцент на тому, що можна вживати до та після процедур. Також вдалося з'ясувати, що люди не знають про існування штучної крові, про те, що є рідкісний нульовий резус-фактор Rhnull тощо. Такі невеличкі тести та опитування допомагають ефективніше залучати людей до донорства і доступно поширювати інформацію із законодавства і наукових джерел щодо донорства.

За всіма актуальними новинами та активностями всі охочі можуть стежити на офіційній Facebook-сторінці та сайті «ДонорUA». Пам'ятаймо, що одна крапля – це вже внесок у благодійність, а «Крапля до краплі – море життя».
___________________


Для пошуку виробників і дистриб'юторів, експортерів і імпортерів товарів і послуг в Україні і за кордоном - скористайтеся базою даних компаній "КОМПАСС Україна": Безкоштовна версія www.demo.kompass.ua

Останні новини компаній по темі