Авіакомпанія «Міжнародні Авіалінії України» - перша офіційно зареєстрована в IOSA серед країн пострадянського простору та як єдина в Україні авіакомпанія – повноцінний член IATA, ретранслює офіційне звернення IATA від 24 листопада 2020 до офіційних органів країн оперування: 76-ті щорічні загальні збори Міжнародної асоціації повітряного транспорту (ІАТА) одноголосно підтримали резолюцію, якою повторно засвідчено непохитну відданість авіакомпаній ідеї безпечного та сталого відновлення сполучення між усіма куточками планети.
Резолюція закликає Уряди: Забезпечити життєздатність авіаційної галузі шляхом надання фінансової та регуляторної підтримки;
Надати допомогу авіаційній галузі у досягненні поставленої мети по зниженню до 2050 року показників викидів до таких, що дорівнюють половині показників 2005 року, із одночасним дослідженням можливостей зниження викидів СО2 до нульових показників за рахунок економічних стимулів для інвестування у прибуткову індустрію альтернативних авіаційних палив;
Співпрацювати із авіакомпаніями з метою забезпечення стандартів безпеки та збереження кваліфікованих кадрів як під час кризи, так і у майбутні періоди перезавантаження та нарощування перевезень.
«COVID-19 зруйнував фінансову стійкість авіакомпаній-членів Асоціації, через що, з метою перезавантаження та відновлення мережі авіаційних сполучень, ми потребуємо тривалої державної підтримки. Без економічного ефекту, що його забезпечує авіаційна галузь, відновлення глобальної економіки буде набагато слабкішим та повільнішим», - відзначив Генеральний директор ІАТА Александр де Жюньяк.
Фінансова підтримка
Фінансова підтримка має вирішальне значення. Уряди вже виділили авіакомпаніям 173 мільярди доларів США, втім низка програм вже майже вичерпана, адже криза COVID-19 триває набагато довше, ніж очікувалось.
«173 мільярди фінансової підтримки врятували безліч робочих місць та допомогли запобігти масовому банкрутству. Ці гроші стали інвестицією у відбудову – при цьому не лише авіакомпаній, але й економіки в цілому. Кожне робоче місце в авіаційній галузі підтримує 29 інших робочих місць. Повне глобальне економічне відновлення після кризи може бути поставлене під загрозу без вирішального рушія економіки, яким є авіаційна галузь», - сказав де Жюньяк.
Під час кризи авіакомпанії скорочували витрати майже на половину, втім прибутки скорочувалися ще швидше. Очікується, що збитки авіакомпаній у 2020 році досягнуть 118,5 мільярдів доларів США, а у 2021 році – 38,7 мільярдів доларів США, при цьому на прибутковість можна розраховувати не раніше кінця 2021 року.
«Для того, щоб допомогти авіаційній галузі пройти кризу, знадобиться більше підтримки. При цьому така підтримка має бути надана у формах, що не будуть збільшувати заборгованість, яка з 430 мільярдів доларів США у 2019 році вже зросла до 651 мільярдів доларів США у 2020 році», - сказав де Жюньяк.
Сталість
Авіакомпанії підтвердили своє зобов’язання зі зниження до 2050 року показників викидів СО2 до таких, що дорівнюють половині показників 2005 року.
У звіті «Поворотний пункт 2050», що був затверджений міжгалузевою Ініціативною групою повітряного транспорту (ATAG), у роботі якої взяли участь ІАТА та інші гравці авіаційного ринку, зазначено, що авіаційна галузь досліджує можливості зниження викидів СО2 до нульових показників. Це вперше, коли галузь спільно визначила нульові показники викидів СО2 в якості майбутнього сценарію розвитку.
«Досягнення нашої мети щодо зниження показників викидів СО2 до таких, що дорівнюють половині показників 2005 року, буде викликом, втім ми знаємо, що зробити це реально. Та наша впевненість у тому, що авіаційна галузь зможе знайти шлях до зниження викидів СО2 до нульових показників, постійно росте», - сказав де Жюньяк.
Авіаційна галузь потребуватиме підтримки Урядів у переході до використання альтернативних авіаційних палив, що є необхідним для вирішення кліматичних викликів. Порівняно із викопним паливом альтернативні авіаційні палива можуть знизити вуглецеві викиди протягом життєвого циклу до 80%.
«Авіація буде послуговуватися рідкими паливами у своїй діяльності до 2050 року, особливо для дальномагістральних лайнерів. Альтернативні авіаційні палива є реальним варіантом, що може знизити обсяг викидів CO2. Якщо надати кошти для економічного стимулювання, можливо створити великий конкурентний ринок альтернативних авіаційних палив, який принесе потрійну вигоду: створення робочих місць, вирішення кліматичних викликів та уможливлення сталих міжнародних перевезень», - сказав де Жюньяк.
Державна підтримка має концентруватися на усуненні суттєвих додаткових витрат, адже альтернативні авіаційні палива є в чотири рази дорожчими, ніж авіаційний керосин. Даний фактор обмежив їх використання до 0.1% від всього палива, що використовується.
«Резолюція також закликає Уряди уникати введення податків та зборів, що є неефективними регуляторними інструментами з точки зору стимулювання сталої діяльності. «Податки не дають змогу рухатися вперед та вирішувати кліматичні виклики. Часто кошти, отримані у вигляді «екологічних» податків, прямо не використовуються для вирішення кліматичних викликів. Очевидно, найкращим способом діяти у майбутньому є надання державної допомоги у створенні прибуткової індустрії альтернативних авіаційних палив», - сказав де Жюньяк.
Безпека
Члени IATA знову підтвердили свою відданість основам безпеки. Під час кризи така відданість ілюструється всеосяжним Керівництвом з польотів, що було опубліковане Міжнародною організацією цивільної авіації (ІCАО) за підтримки ІАТА та інших гравців авіаційного ринку. Даним документом створюються основи для гармонічного впровадження багатовекторного підходу до забезпечення безпеки пасажирів та екіпажу. У той час, коли 86% пасажирів відповідають, що почуваються у безпеці за нових умов, все ще існує багато роботи, що має бути здійснена на глобальному рівні.
Крім того, резолюція закликала Уряди до співпраці із авіакомпаніями у забезпеченні стандартів безпеки та збереження кваліфікованих кадрів як під час кризи, так і у майбутні періоди перезавантаження та нарощування перевезень.
«Разом із регуляторами ми маємо ретельно спланувати безпечне нарощування перевезень у майбутньому періоді відновлення. Повернення до польотів тисяч літаків, що були виведені з експлуатації, відновлення атестації мільйонів працівників, чия діяльність підлягає сертифікації, а також вирішення питання суттєвого відтоку кваліфікованих працівників – все це є вирішальним для безпечного відновлення роботи. Із перших днів кризи ми тісно співпрацювали з ІСАО та регуляторами з метою побудови структури цих процесів. І ця робота продовжується, адже продовжується і криза, при цьому значно довше, ніж ми очікували», - сказав де Жюньяк.
_______________________
Для пошуку виробників і дистриб'юторів, експортерів і імпортерів товарів і послуг в Україні і за кордоном - скористайтеся базою даних компаній "КОМПАСС Україна":
Безкоштовна версія www.demo.kompass.ua